Hoe organiseer ik een surprise party in 6 stappen?

18 oktober 2017
Hoe organiseer ik een surprise party in 6 stappen?

3, 2, 1, SURPRISE! En wat een surprise dat het was. Axel mocht het afgelopen weekend 27 kaarsjes uitblazen. Alleen keek hij niet zo blij als op de foto hierboven.

Een surprise party organiseren is niet altijd even makkelijk dan je zou denken. Zo ben ik de uitdaging toch maar aangegaan om voor het lieftallige vriendje ééntje te organiseren. Zoveel spanning heb ik nog nooit gevoeld! Maar ik ben heel blij dat ik het toch gedaan heb en dat het ook was zoals ik het me had voorgesteld. Alleen keek Axel niet zo enthousiast toen hij binnenkwam en iedereen SURPRISE riep. Achteraf bleek het dat hij zich wat ongemakkelijk voelde, zo helemaal in het midden van de belangstelling staan op het moment dat hij de deuren open deed. Het verrassingseffect was wat overweldigend, maar nog steeds is hij aan het nagenieten van zijn feestje. Daar ben ik super blij om! Zonder de hulp van zijn vrienden zou het me niet gelukt zijn. Big thanks to the beste helpende handjes! 

Hoe organiseer ik nu een surprise party?

1. Bepaal je budget! Een feestje organiseren is zeer leuk en zeker als je daar iemand blij mee kunt maken. Maar wees bewust van je budget! Bepaal het totaal dat je wilt uitgeven en probeer jezelf daar aan te houden.

2. Locatie bepalen. Ik heb geluk dat het vriendje alleen woont en dat ik de sleutels heb tot zijn mansion. Als je vriend/vriendin nog in het ouderlijke huis woont en jij ook, dan kan je heel lief bij jouw of zijn/haar ouders vragen of ze een nachtje uit willen. (Tip: Waarschuw hierbij ook de buren voor eventuele geluidsoverlast, want dat was ik eventjes vergeten te doen! Oepsie!) Heb je een hoog budget, dan zijn er genoeg feestlocaties om te huren. Hou wel rekening met de vrienden, want ze moeten tot daar en terug geraken.

3. My favorite F-word is FOOD! Plus drinks! Puntje 1 speelt hierin een grote rol. Reken uit hoeveel personen er aanwezig gaan zijn en/of er grote snackers zijn (mensen die veel van snacks houden), dat zijn ze meestal allemaal als ze wat gedronken hebben. Haal sowieso al het noodzakelijke in huis, zoals bier, wijn, chips en nootjesmix. Als je een bepaald thema hebt, zoals een gin-surprise-party, dan haal je vooral gin en alles wat erbij past. Vraag ook aan de genodigden of ze ook zelf iets willen meenemen, dan ben je zeker dat er iets is dat iedereen wel lust. Plus je bespaart een paar euro's en tussen ons gezegd en gezwegen, het hoeft niet altijd de echte Lays of M&M's te zijn.

4. Glitters all over the place! Alles lijkt geweldig als je een party organiseert, maar overdrijf niet! Jij wilt niet dat het huis eruitziet alsof er een roze olifant is ontploft. Geloof mij als ik zeg dat het poetswerk achteraf vervelender is dan je denkt (een stofzuiger neemt blijkbaar niet elke confetti of glitter op..)! Hoor bij je vrienden of familie of ze leuke versieringsattributen hebben. Elk gezin heeft wel ergens ballonnen of wat slingers liggen. Anders kan je oneindig veel spulletjes bij Action of Fun vinden, but control yourself!

5. Planning! Plan zeker een drietal weken op voorhand, zodat je niet alles last minute moet doen. Breng de vrienden ook al op de hoogte, dan kunnen ze die dag vrijhouden om samen met jullie te feesten. Let op dat je de vrienden die het geheim niet kunnen stilhouden later uitnodigt. Bij mij konden ze het allemaal verzwijgen, ikzelf was een ander geval. Ik moest me echt heel hard inhouden om het zelf niet te verklappen, ik was te excited om zijn reactie te zien!

6. Tot slot, de jarige uit huis krijgen! Dat is de uitdaging. Voorzie een plan A, een plan B en eventueel een plan C. Ik had een perfect uitgestippeld plan A! Axel zou met een vriend pizza gaan eten en dan kon ik ondertussen het appartement versieren en iedereen ontvangen. Alleen werkte Axel niet echt mee.. Dus kwam plan B van pas en ging ik met hem pizza eten en zette zijn vrienden aan het werk (chillmode: ON!). Nadeel is dat ik mijn eigen plan moest loslaten. Voordeel is dat ik zijn vrienden vertrouw. Plan C is ook nog van pas gekomen, want wij liepen een half uur voor op schema. Axel en ik hadden te snel en te vroeg gegeten. Op dat moment moest ik een klein leugentje verzinnen en stelde ik voor om nog iets te gaan drinken. Zo kon ik de tijd wat rekken en kon de rest alles afronden en samen verzamelen. 

De tijd was aangebroken en we gingen naar huis! Axel stapte nietsvermoedend uit de auto, wandelde rustig richting zijn flat, nam de trap en deed de deur open. SURPRIIIIIISE en daar stonden ze, zijn vrienden! Hij was versteld en uiteindelijk heel blij met de verrassing.

Het was een top avond, we hebben gelachen, gedanst en gedronken! The day after was iets minder en daarmee bedoel ik vooral het poetsen. Het was een zalige nazomerse zondag, alleen hebben we daar niets van gemerkt. Spijt hebben we daar ook niet echt van. We hebben van elkaars gezelschap genoten door lekker lang naast elkaar in bed te liggen, 's avonds sushi besteld en een leuke film gekeken.

Hebben jullie nog andere extra tips om een (verrassings)feest te organiseren? Laat het me zeker weten in een comment.

Poka Poka

 

Laat een berichtje achter!

Zit je met een vraag of heb je een leuke opmerking over deze blogpost, Laat dan een berichtje achter via onderstaand formulier! Als je een iets persoonlijkere vraag wil stellen, mag je altijd mailen naar info@dekleinstedingen.be

Terug naar het artikeloverzicht